overeenkomst gastouderbureau -vraagouder/gastouder

Gesloten

Hallo,

Afgelopen maandag heb ik een inspectie uitgevoerd bij GOB NL/Twente.
Ik zit te dubben met de volgende voorwaarde:

De houder van een gastouderbureau laat in de schriftelijke overeenkomst met de vraagouder duidelijk zien welk deel van het betaalde bedrag naar het gastouderbureau gaat (uitvoeringskosten) en welk deel van het betaalde bedrag naar de gastouder gaat.

De gastouder heeft een overeenkomst, genaamd de ‘overeenkomst tot opdracht’ (tussen gastouder en vraagouder). In deze overeenkomst staan allerlei zaken vermeld zoals uurprijs, aantal uren opvang enz. In de ‘algemene voorwaarden’ die aan de overeenkomst vast zit, wordt er een verwijzing gemaakt naar de bureaukosten die op de site te vinden zijn en in een folder staan.
De bureaukosten staan dus niet expliciet vermeld in de overeenkomst.
Mag dit op deze wijze? Het lijkt me dat de houder dan wel moet kunnen aantonen dat de site en de folder actueel gehouden worden?

groeten, Nicole Rietman /GGD Twente

Antwoorden

Secretariaat

03-15-20235:26 pm

Pauline

03-16-202310:58 am

Dag Nicole,

Vanuit de Wko toets je alleen de overeenkomst tussen VO en GOB. Die voldoet aan de voorwaarden begrijp ik. De bureaukosten staan erin vermeld.
De overeenkomst tussen VO en GO verwijst naar de algemene voorwaarden. Die verwijst weer naar de website en folder waar bureaukosten vermeld staan.
Indien deze bedragen niet corresponderen is dat een intern probleem van de houder, de vraagouder kan hier aanspraak op maken. Je zou kunnen navragen aan de houder waarom dit zo is met alle risico’s van dien indien het niet actueel is. Maar vanuit de Wko beoordeel je niet de overeenkomst tussen VO en GO.

Kun je hiermee verder?

Met vriendelijke groet,

Pauline Khoury elâVerscheijden

Helpdesk kinderopvang

Telefoon: 06 36483490

Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)

Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)

> Van: Nicole Rietman
>Datum: 2023-03-15 09:34:43
>Onderwerp: overeenkomst gastouderbureau -vraagouder/gastouder
> Hallo,
>
>Afgelopen maandag heb ik een inspectie uitgevoerd bij GOB NL/Twente.
>Ik zit te dubben met de volgende voorwaarde:
>
>De houder van een gastouderbureau laat in de schriftelijke overeenkomst met de vraagouder duidelijk zien welk deel van het betaalde bedrag naar het gastouderbureau gaat (uitvoeringskosten) en welk deel van het betaalde bedrag naar de gastouder gaat.
>
>De gastouder heeft een overeenkomst, genaamd de âovereenkomst tot opdrachtâ (tussen gastouder en vraagouder). In deze overeenkomst staan allerlei zaken vermeld zoals uurprijs, aantal uren opvang enz. In de ‘algemene voorwaarden’ die aan de overeenkomst vast zit, wordt er een verwijzing gemaakt naar de bureaukosten die op de site te vinden zijn en in een folder staan.
>De bureaukosten staan dus niet expliciet vermeld in de overeenkomst.
>Mag dit op deze wijze? Het lijkt me dat de houder dan wel moet kunnen aantonen dat de site en de folder actueel gehouden worden?
>
>groeten, Nicole Rietman /GGD Twente

Pauline

03-16-202310:04 am